Do-In doe-het-zelf: Galblaas en Lever, het Hout element

De Lever- en Galblaas meridiaan lopen beiden voor het grootste deel langs de zijkant van het lichaam. Deze rekoefeningen zullen zich dan ook voornamelijk op het rekken van die zijkanten richten:

  • Ga met je voeten iets uit elkaar staan en zet je handen op je hoofd. Draai je bovenlichaam zo ver mogelijk naar rechts (kijk als het ware over je rechterschouder) en draai weer terug. Doe dit 20 x. Herhaal dan de oefening maar draai dan naar links.
  • Blijf staan, strek je armen uit naar boven en maak je zo lang mogelijk. Buig nu opzij naar rechts totdat je voelt dat je je linkerkant lekker uitrekt. Houd dit 5 tellen vast en adem rustig door. Doe dit 10x. Herhaal dan de oefening maar buig nu opzij naar links.
  • Ga op de grond zitten, strek je benen en breng ze zo ver je kunt uit elkaar. Strek je linkerarm uit naar boven en maak jezelf zo lang mogelijk. Buig nu zijwaarts naar rechts in de richting van je rechterbeen. Houd dit 5 tellen vast en adem rustig door. Doe dit 10x. Herhaal dan de oefening maar strek nu je rechterarm en buig naar links.
  • Blijf zitten met je benen uit elkaar. Steek allebei je armen voor je uit. Maak je bovenlichaam lang en buig nu naar voren. Als het goed is voel je dat de binnenkant van je benen rekt. Houd dit 5 tellen vast en adem rustig door. Doe dit 10x.

Deze oefening kan je het beste in de ochtend doen. Ze maken je op een rustige manier wakker en je energie wordt op een subtiele manier in beweging gebracht. En met een soepel stromende Hout-energie ben jij minder snel geïrriteerd, creatief en vol plannen, kost het je minder moeite om alles op rolletjes te laten lopen en heb je een stuk meer energie. Doe je mee en start jij ook met deze eenvoudige oefeningen? Het hoeft niet meer dan 10 minuutjes te kosten! En laat me weten of je er iets van merkt...